Thursday, July 12, 2012

Sains dan Pengurusan Sumber Akuatik,UNIMAS

Assalamualaikum wbt..

Haaaa....dengar khabar, esok (13/7) keluar result UPU ya dak?.. La..result UPU tu maksudnya keputusan nak masuk U la..Dah habis Matrikulasi, STAM, STPM atau Diploma, semua pakat2 apply nk sambung degree ya dak?? Jadi, esok kira penentu untuk adik2 atau kawan2 yg tengah nak sambung degree la ni ya.. Saya ni, dah sambung dah, so xda hal la nak risau2 kecuali bila mengenangkan my bestfren ni haa...,fatin Qurratu Ainii, Nesamalar, Laura, Siew Hui, Ong n Ern..Harap2 mereka dapat apa yang mereka minta ya..

Tersasar jauh pula...
Tujuan asal ni mcm nk cita balik, (flashback) la kiranya...

Last year, lebih kurang bulan macam ni juga la, masa tu..ak yang dup dap dup dap xtau la nk dapat apa..aku harap aku dapat apa yg ak minta so, sebelah kaki dah terjamin la nak capai cita2...

Nak di jadikan cerita, masa hari nak check result tu, hari aku bekerja..
Aku pun bawa la laptop ke tempat kerja (kiosk makanan) dan wifi memang laju gilar la sebab aku seorang ja yang guna (act wifi tu untuk cctv..:P)

Dalam jam 12 tgh hari tu,
fb pun xramai yg tunjuk keputusan positif, semua xdapat buka lagi..tiba2..ak dah boleh buka..Senyummm bangga wa cakap lu... terlupa yang jantung tengah berdegup laju..

Tiba2..ya ini mmg tiba2..jantung aku seakan berhenti bergerak..(nasib baik masih hidup)..

Gelak tawa bangga tadi beransur2 hilang (Hahahha...ha..ha.. :( 

apa yang aku dapat, adalah.....

TAHNIAH..
SAINS DAN PENGURUSAN SUMBER AKUATIK (WS49)
UNIMAS!!!!

Aku menci betul dgn perkataan 'TAHNIAH' masa tu...menciii...menciii....=.=

Aku yang tengah kerja tu pun, berderai ayaq mata...mau xnya aku tak minta langsung course tu..awat la UNIMAS ni pilih aku..aku memang nekad ahh..apa pun yang terjadi, ak xmau juga...xlama lepas tu, mum and abah datang tempat kerja aku, nak hantar makanan tengah hari a..aku pun tunjuk laptop aku dengan keputusan begitu..Mum istigfar, abah suruh2 search maklumat pasal course tu..

Aku tak tau nk respon apa, masa tu nangis dah berhenti sikit..tak mau a tunjuk sangt annn...bila mum n abah balik, aku sambung nangis balik, masa tu ada dgn kak yana yang baru masuk lepas rehat.. dia pun pujuk2 la.. Kawan aku ramai yang dapat course yang di minta..Aku jeles btoi..so, aku geram bila orang tanya apa yang aku dapat..Tambah pula, orang yang aku sangat lah rapat, dia dapat apa yang dia minta, fisrt choice pula tu..Ya, ini sangat jeles dan takut..sebabnya...nanti kami jauhhhh laa....Dia kat Bangi tu, ak kat Sarawak...Can u imagine? huhuhu..

Masa nak g Solat, aku terjumpa Abg Hafis..kali ni, ternangis dekat dia pula...dia pun bagi la nasihat berguni-guni..aku pun okay la juga.



Kerja pun tamat!..(wajah amat sunggul..)

Balik malam tu, aku tak nak tengok semua orang..kecewa tau tak...mum pujuk2, ak nngis2...pastu mum suruh aku search page Unimas, cari lecturer2 akuatik, email boleh kata semua lect juga la tanya pasal2 semua ni..first respon adalah dari Dr Aazani..Ya ampun!...Dr Aazani sangat baik..banyak a penerangan yang dia bagi...Pastu, ramai la lagi yang respon.. Dr Ruhana siap minta num fon lagi nak col. 1st impression ak, semua lecturer ini mmg gempak a..tiba2 aku dah sayang mereka..itu belum jumpa tuu haa..Banyak nasihat yang diberi.. Ya, aku perlu tempuh!!.. Mungkin banyak benda baik yang akan berlaku lepas nii..Kita kena fikir positif. Sebab Allah tahu apa yang terbaik buat kita ya...



Dengan rela hati.........aku pasrah!!..Mum, Ome p juga la Unimas tu..sedangkan masa tu dalam proses nak apply ipts la, uitm la macam2 la..semua orang bekerja keras time tu..Sory anda2, buat susah hati jaa..


Hari pendaftaran....

MAP...

Sem 1 (2011/2012)

Subjek2 (Cell Bio, Gen.Gen, Ana Chem, AIM, BM..dll)

Masuk ni banyak dh bnda nk cita.......

Belajar apa la dengan course 'ntah apa2' ni (ini hanya kata2 org yg cetek akal!)



Banyak tohmahah dan sebagainya..yalar..mungkin nampak xhebat pada mata orang yang dia rasa dia tu hebat..



Silakan rasa hebat!..

Tapi sesungguhnya....Sepanjang 2 Sem, aku belajar course ni, bibit2 cinta sudah ketemui (halamak, jiwang plak..:P)  



Ya, sejujurnya, aku jatuh cinta dengan bidang ini..terlampau banyak benda yang kami pelajari.. Ilmu itu maha luas.. Orang lain xmungkin belajar apa yang kami belajar sebab kami ni, yang bertuah dan terpilih ja tau..:P (dandan betul)..Lepas tu pula, dengan field trip lagi..penat memang penat..tapi ni la kenangan untuk masa hadapan tau...

UNIMAS pun..best kott..macam menyesal pula nangis2 dulu..hahahha....


Cukup kott entri ni..kalau ikutkan..macam2 nak cerita tapi mcm panjang sangat pula..kita smbung entri akan datang pula..



insyaAllah...:)


 NOTA HATI.. : Adik2, kawan2 yang dapat course ini kalau, terimalah..Sebabnya, aku sndiri dulu pun xtau ni benda apa, tak minta pun tidak tapi kini aku bersyukur..:)..Sebabnya, ilmu yang ada kini, terasa sangat berharga, kawan2 yang baru xsmpai setahun aku kenal ini, terasa seperti sebuah keluarga..Semoga kita grad dgn cemerlangnya....Me loves all of you..:).Semoga ada hikmah..

Kerana Allah sentiasa bersama kita...:)

10 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. hahaha.. nice entry lorh..
    oyte.. parents ko pon pnggil ome ker.. ceyt!! hahaha..

    fr: aery chan..

    ReplyDelete
  4. Aery,...siapa lagi yg dipggil ome?hihi

    ReplyDelete
  5. Assalam. Akak. Sy nk mintak tolng. Sy dpt kos ni jgk. Tlng la sy kak. Boleh bgi no fon x ?

    ReplyDelete
  6. Waalaikumussalam.. minta maaf lambat. apa2 msj ke 0194225780 ya..:)

    ReplyDelete
  7. awak..sya baru nak apply ni utk rayuan..kos ni susah nak bawak x wak?

    ReplyDelete
  8. Hello :) Course ni belajar pasal apa je?

    ReplyDelete
  9. So, semester 2015/2016, siapa yang dapat Sains Akuatik?? heee..;D

    ReplyDelete

Sila komen kalau rasa suka..Kalau xsuka pun komen je..:)
Sini tiada yang akan makan hati..:)..Eh?!.